3 hónapig nem lehet leszokni a dohányzásról

Leszokni a dohányzásról 3. Még ajánljuk

Leszokni a dohányzásról 3 lépésben Leszokni a dohányzásról 3 lépésben Honfitársaink csaknem egyharmada dohányzik, amivel az európai uniós átlag előtt járunk. Ha készek vagyunk leszokni, alapozzuk stratégiánkat három pillérre: akaraterőre, patikaszerekre és a lelki támogatásra!

Leszokni a dohányzásról? Így könnyű!

Szerző: Dudics Emese A bűzrúd tartalmaz többek között vizet, nikotint, kátrányt, fémionokat és radioaktív összetevőket, míg a dohányfüstben egyebek mellett szén-monoxid, szén-dioxid, ammónia, hidrogén-cianid, kénhidrogén, rákkeltő szénhidrogének és nagy mennyiségű, igen kis méretű szálló por található. Főfüstnek nevezzük a cigaretta szívásakor beszippantott füstöt, míg mellékfüstnek hívjuk a két szippantás között keletkező és közvetlenül a levegőbe kerülő füstöt.

Jó tudni, hogy a kétféle füst összetevői azonosak, tehát hatásuk is hasonló. A dohányzás káros hatásaival többnyire még a dohányosok is tisztában vannak.

Leszokni a dohányzásról 3 lépésben - Egészségtüköroyalteam2008.hu

Mégsem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy a következő betegségek leggyakoribb előfordulásáért a káros füstölés tehető felelőssé: szívizominfarktus, agyvérzés, alsó végtagi érszűkület, tüdőrák, szájüregi és ajakrák, emlőrák, veserák, petefészek- és prosztatarák, hörgőgyulladás.

A dohányzás hátráltathatja a fogamzást, impotenciát okozhat, szerepet játszhat az időskori vakság kialakulásában, továbbá a csontritkulás egyik rizikófaktora. Egyértelmű, hogy megéri leszokni a dohányzásról: az előnyök már 20 perccel az utolsó cigaretta elszívása után jelentkeznek!

  1. Jobb lesz, ha leszokom a dohányzásról népi gyógyszer a cigaretta illata ellen, leszokni a dohányzásról, és minden sikerült kérje le a dohányzást.
  2. Milyen időpontban lehet abbahagyni a dohányzást

Ha le akarjuk Leszokni a dohányzásról 3 a cigarettát, alapozzuk stratégiánkat három pillérre! Akaraterő E nélkül nem megy! Rajtunk kívül senki más nem határozhatja el a változást, és ha azt nem akarjuk igazán elszántan, a kritikus pillanatokban könnyen elbukhatunk.

Leszokni a dohányzásról 3 amikor a terhesség előtt leszokhat a dohányzásról

Először is komolyan határozzuk el, hogy felhagyunk ezzel a káros szenvedéllyel. Lehetőleg olyan időszakot válasszunk, amikor nem vagyunk amúgy is feszültebbek a szokásosnál például vizsgaidőszakban. Jó ötlet a szabadsághoz vagy egy utazáshoz kötni a leszokási programot, hiszen ilyenkor amúgy is más életmódot folytatunk, könnyebb a váltás.

Leszokni a dohányzásról 3 dohányzó tabletták hogyan kell választani

Tüntessünk el a környezetünkből mindent, ami a cigarettával kapcsolatos. Takarítsuk ki a lakást, mossuk ki az összes holminkat, hogy még a cigarettaszag se emlékeztessen bennünket a káros szenvedélyre. Ha néha ellenállhatatlannak tűnő vágy tör ránk, hogy rágyújtsunk, ne engedjünk!

Leszokni a dohányzásról 3 tüdőrák és a dohányzásról való leszokás

Ez az érzés hirtelen jön, de könnyen elmúlik. Talán elkeserítő arra gondolni, hogy soha többé nem gyújthatunk rá.

Hogyan lehet leszokni a dohányzásról 3 szakaszban

Ne erre gondoljunk, hanem csak arra, hogy ma nem gyújtunk rá. Patikaszerek Lássuk, hogyan hatnak a leszokást segítő patikaszerek! Ezek alapvetően két csoportra oszthatóak: a nikotinmentes és a nikotinpótló készítményekre. A nikotinmentes tabletták hatásmechanizmusa azon alapul, hogy csökkentik bizonyos ingerületátvivő anyagok szintjét, amelyek a cigarettázással járó örömérzet kialakulásáért felelősek. A tablettákat akár két-három hónapig is szedni kell.

3 hónapig nem lehet leszokni a dohányzásról

Az első héten még többnyire szabad dohányozni, hiszen a vérben egy hét múlva lesz megfelelő a hatóanyag koncentrációja. Később azonban már nem szabad rágyújtani. A hátralévő időszak valójában arra szolgál, hogy pszichésen is megszokjuk: már nem dohányzunk. A nikotinpótló készítmények úgy enyhítik a nikotinéhséget, hogy a bőrön tapasz vagy a szájnyálkahártyán rágógumi, szopogató tabletta át nikotint juttatnak a szervezetbe.

Ezek nem okoznak olyan kellemes érzést, mint korábban a rágyújtás.

Még ajánljuk

A cigarettánál kisebb nikotinszintet biztosítanak, amely azonban nem esik a kritikus szint alá, kiküszöbölve ezzel a megvonási tüneteket.

Lelki támogatás A leszokás folyamata nem könnyű, főleg, hogy egy ideig még nikotinmegvonási tünetekkel is meg kell küzdenünk. Ez Leszokni a dohányzásról 3 nikotinfüggőség miatt van, amely a dohányos szervezetében alakul ki.

Ez a nikotin es csapdája: eleinte nyugtató, stresszoldó hatását ismerjük, később viszont már hiányzik, és épp azért leszünk nyugtalanok, mert nem hogyan lehet leszokni a vízzel való dohányzásról hozzá.

Tehát rágyújtunk A leggyakoribb elvonási tünetek a következők: feszültség, nyugtalanság, türelmetlenség, idegesség, a koncentrálóképesség romlása, fejfájás, alvászavar, gyomor-bél rendszeri panaszok.

Ezek néhány héttől néhány hónapig is tarthatnak, jelentkezésük hullámzó is lehet, ám fokozatosan enyhülnek. Jól jön a lelki támogatás: nem feltétlenül kell teljesen magányosan megvívnunk ezt a harcot.

Leszokni a dohányzásról: Tüdőráktérítő Hogyan lehet leszokni a dohányzásról 3 szakaszban

Felkereshetünk egy dohányzásról való leszokást segítő tanácsadó rendelést is, ahol gyakorlati tanácsokkal látnak el. Könnyebb, ha barátokkal, ismerősökkel, munkatársakkal, vagy akár idegenekkel fogunk össze, mindenképpen támogatást jelent a sorsközösségérzés. Ha pszichológus is segíti a csoportot, még biztosabb a siker.